• Zelf (online) regelen

    Binnen onze praktijk bieden we de volgende online services: herhaalrecepten aanvragen, online stellen van vragen aan de huisarts, online plannen van een afspraak, (medische) gegevens inzien, online afspraak maken voor bloedprikken, inzage labuitslagen via "Mijn Viecuri", digitale zelftriage via "Moet ik naar de dokter", beeldbellen en de mogelijkheid om thuismetingen van bijvoorbeeld de bloeddruk per mail aan te leveren (zie "formulieren na afspraak").

  • Online services

    Klik hier om direct naar uw patiëntportaal te gaan.

    Heeft u zich nog niet aangemeld voor de online services? Dat kunt u hier doen.

  • Met de online patiëntenomgeving kunt u de volgende dingen zelf regelen:

    Online een herhaalrecept aanvragen. Vraag recepten direct uit uw medicatielijst aan en ontvang herinneringen indien u uw medicatie opnieuw nodig heeft.

     

    Online vragen stellen aan uw huisarts. Stel uw medische vragen direct aan uw arts via een beveiligde omgeving. U ontvangt bericht zodra uw consult beantwoord is. Houdt rekening met een reactietermijn van maximaal 2 dagen van uw huisarts.

     

    Online een afspraak maken met uw huisarts tijdens het spreekuur. Let op dat u uw eigen huisarts selecteert. Bekijk de lege plekken in de agenda van uw arts en boek een afspraak op het moment dat het u uitkomt.

     

    Uw (medische) gegevens inzien. U kunt zelf uw persoonsgegevens wijzigen en uw medisch dossier inzien.

     

    Beeldbellen. In bepaalde situaties is het mogelijk om een videoconsult met de huisarts te hebben in plaats van een persoonlijk gesprek op de praktijk. Indien u hiervan gebruik wilt maken, neem dan contact op met de praktijk. De praktijk zal vervolgens beoordelen of een videoconsult mogelijk is en welke stappen daarvoor genomen moeten worden. Op korte termijn, zal deze mogelijkheid verder doorontwikkeld worden.

     

    Let op! Onze online services zijn niet bedoeld voor:

    Spoedklachten welke op de korte termijn gezien moeten worden. Neem hiervoor telefonisch contact op met de praktijk of met de huisartsenpost buiten onze openingstijden. Bel 112 wanneer elke seconde telt.

     

    Het plannen van een afspraak wanneer u meerdere of complexe klachten wilt bespreken met uw arts. Neem hiervoor ook telefonisch contact op met de praktijk zodat de assistent met u kan kijken wanneer een dubbele afspraak gepland kan worden.

    Tele-Monitoring en digitaal doorgeven van meetresultaten:

    In onze praktijk gaat steeds meer online en vanuit huis. Voorbeelden hiervan zijn:

     

    Thuismeting bloeddruk. U heeft telefonisch contact gehad met de praktijk en aan u is gevraagd om thuis uw bloeddruk te meten. Dit kan bijvoorbeeld gedurende een week. Zo krijgen we een goed beeld van uw gemiddelde bloeddruk in de thuissituatie. Het formulier vind u onder het kopje 'Formulieren na afspraak'. U kunt deze vervolgens digitaal aan ons doorgeven.

     

    Tele-dermatologie. U stuurt foto’s van uw huidaandoening via beveiligde mail of een e-consult naar de praktijk (na overleg met de assistente). De dokter beoordeelt uw foto en u krijgt een advies.

  • Herhaalrecepten

  • Hoe werkt het?

    Herhaalrecepten bij DOC5 met een herhaalnummer en ​zonder herhaalnummer 

    Klik hier indien u geen patiënt bent van BENU Apotheek Panningen

    1

    Ik wil een herhaalrecept aanvragen

    En er staat een herhaalnummer op het etiket van mijn huidige medicijn.

    2

    Kies een bestelwijze via de apotheek

    Optie 1 (24/7): ga naar deze website en toets uw geboortejaar en het herhaalnummer in en klik op 'medicijn aanvragen'.

    Lees hieronder meer over het aanvragen van meerdere medicijnen.

     

    Optie 2 (24/7): bel 088 0800 289 en volg de aanwijzingen op, toets uw viercijferige geboortejaar in en sluit af met een #, toets het herhaalnummer in en sluit af met een #.

     

    Optie 3 (iPhone/iPad): download en installeer de app Recappt, voer de apotheekcode 510852 éénmalig in en volg de aanwijzingen op.

    3

    Ophalen bij uw apotheek

    U leest hieronder wanneer u uw recept(en) kunt ophalen bij uw apotheek.

  • 1

    Ik wil een herhaalrecept aanvragen

    En er staat geen herhaalnummer op het etiket van mijn huidige medicijn.

    2

    Kies een bestelwijze

    (houd de verpakking van uw medicijn bij de hand)

    Via de apotheek:

    (24/7 optie - voorkeur) e-mail uw verzoek naar BENU Apotheek Panningen via panningen@benuapotheek.nl

    OF

    bel 077 3075090 tussen 08:00 uur en 17:30 uur, maandag tot en met vrijdag.

     

    Via de huisarts:

    (24/7 optie) stuur uw verzoek online via het patiëntportaal.

    3

    Ophalen bij uw apotheek

     

    U leest hieronder wanneer u uw recept(en) kunt ophalen bij uw apotheek.

  • Extra informatie over herhaalrecepten

    Wanneer u een herhaalrecept wilt aanvragen en u bent geen patiënt van BENU Apotheek Panningen bel het nummer van uw eigen huisarts.

     

    Wanneer u meerdere medicijnen wilt aanvragen via deze website (herhaalnummer bekend) klik op de informatieregel 'Meer informatie over meerdere medicijnen tegelijk herhalen' en volg de aanwijzingen.

     

    Wanneer u een recept aanvraagt, dan ligt het na 3 werkdagen bij uw apotheek klaar. Of worden deze volgens afspraak bij u thuis bezorgd. . Het is belangrijk dat u de gevraagde gegevens duidelijk inspreekt. Het is handig als u de verpakking bij de hand heeft als u een herhaalrecept aanvraagt.

     

    Als u liever uw recepten aanvraagt bij de balie in plaats van via bovenstaande opties, dan gelden dezelfde termijnen welke hierboven staan beschreven.

  • Online services

  • Hoe werkt het?

    Via onderstaande stappen kunt u zich aanmelden voor de online services en zie hier welke diensten wij via deze weg aan u kunnen verlenen.
    1

    Ga naar patiëntenomgeving

     

    Klik hier om naar de online services te gaan.

    2

    Registreren

     

    Klik op 'registreren | inloggen' en vraag een account aan.

    3

    Legitimatie

     

    U ontvangt een bericht van ons dat u zich kunt legitimeren in de praktijk.

    4

    Patiëntenomgeving geactiveerd

     

    Na legitimatie activeren wij uw online patiëntenomgeving en kunt u gebruik maken van onze online services na minimaal 2 weken.

  • Extra informatie over online services

    Met de online patiëntenomgeving kunt u de volgende dingen zelf regelen:

     

    Online een herhaalrecept aanvragen. Vraag recepten direct uit uw medicatielijst aan en ontvang herinneringen indien u uw medicatie opnieuw nodig heeft.

     

    Online vragen stellen aan uw huisarts. Stel uw medische vragen direct aan uw arts via een beveiligde omgeving. U ontvangt bericht zodra uw consult beantwoord is. Houdt rekening met een reactietermijn van maximaal 2 dagen van uw huisarts.

     

    Online een afspraak maken met uw huisarts tijdens het spreekuur. Let op dat u uw eigen huisarts selecteert. Bekijk de lege plekken in de agenda van uw arts en boek een afspraak op het moment dat het u uitkomt.

     

    Uw (medische) gegevens inzien. U kunt zelf uw persoonsgegevens wijzigen en uw medisch dossier inzien.

     

    Beeldbellen. In bepaalde situaties is het mogelijk om een videoconsult met de huisarts te hebben in plaats van een persoonlijk gesprek op de praktijk. Indien u hiervan gebruik wilt maken, neem dan contact op met de praktijk. De praktijk zal vervolgens beoordelen of een videoconsult mogelijk is en welke stappen daarvoor genomen moeten worden. Op korte termijn, zal deze mogelijkheid verder doorontwikkeld worden.

     

    Let op! Onze online services zijn niet bedoeld voor

    Spoedklachten welke op de korte termijn gezien moeten worden. Neem hiervoor telefonisch contact op met de praktijk of met de huisartsenpost buiten onze openingstijden. Bel 112 wanneer elke seconde telt.

     

    Het plannen van een afspraak wanneer u meerdere of complexe klachten wilt bespreken met uw arts. Neem hiervoor ook telefonisch contact op met de praktijk zodat de assistent met u kan kijken wanneer een dubbele afspraak gepland kan worden.

  • Opvragen van (lab)uitslagen & adviezen

  • Opvragen van onderzoeksresultaten

    Als er onderzoek aangevraagd is dan dient u zelf te bellen voor de resultaten. In de regel 3 werkdagen nadat het onderzoek verricht is. Voor sommige onderzoeken geldt dat het langer duurt voordat de uitslag bij ons binnen is, uw huisarts zal dit dan aangeven.

    Als u een afspraak bij de huisarts of bij de praktijkondersteuner heeft om de onderzoeksresultaten te bespreken, dan is het niet nodig om van tevoren te bellen voor de uitslagen.

    Online labuitslagen raadplegen via mijn VieCuri

    Via mijnVieCuri kunt u uw labuitslagen veilig online inzien. Klik hier om naar mijnVieCuri te gaan en vervolgens in te loggen met uw DigiD. Het is ook mogelijk om de mijnVieCuri app te downloaden en via deze weg in te loggen.

     

    Klik hier indien u meer wilt weten welke mogelijkheden mijnVieCuri te bieden heeft.

    Reizigersadvies

    De praktijk geeft zelf geen reizigersadvies, maar verwijst u graag naar GGD Limburg Noord.

  • Afspraak maken voor bloedprikken

  • Online een afspraak inplannen

    Per 1 juli 2022 kunt u online een afspraak inplannen via mijnVieCuri voor bloedafname. Hier staan de stappen beschreven hoe u dit kunt doen.